Логопедичні поради під час воєнного стану батькам,
діти яких мають мовленнєві порушення

Як діяти ? На що звертати увагу? Як допомогти дитині?

Основним завданням  в цей час є не засвоєння нових знань, а саме підтримка наших дітей! Як що ваша дитина зараз неуважна, інертна, розсіяна ЗАРАЗ це нормально! Важливо зберегти психічний стан дитини для реалізації подальшої
логопедичної корекційної роботи.

Контролюйте себе, намагайтеся не втрачати контроль, бо дитина може злякатися та замкнутися. Важливо виганяти всі емоції!!! Емоції  під час війни це нормально. Потрібно допомогти своїй дитині прожити емоцію та відпустити її  аби залишитися в ресурсі.  Норма це коли дитина відчула емоцію і випустила її . У дитини може проявитися навіть повернення до більш ранньої поведінки: смоктання пальця, втрату раніше встановленого звуку…

·        Намагаємося за можливості дотримуватися сприятливого режиму дня для дитини
·        Підтримуємо і вдосконалюємо вже здобуті звуки, навички, артикуляційні уклади
·        Скористайтеся  різноманітними дихальними техніками  (головне: вдих носом, видах ротом. Видих  має бути
повільним, але довгим )
·        Допоможіть зрозуміти дитині, що емоції та їх різка зміна це нормально
·        Говоріть повільно, чітко, роблячи паузи
·        Коли розмовляєте із дитиною дотримуйтесь зорового контакту
·        Користуйтеся простими фразами й запитаннями , які не потребують розгорнутої відповіді від дитини
·       Використовуйте телефон, планшет як засіб переключання. Намагайтеся використовувати мультимедійний пристрій  не тривалий час - до 30 хвилин (до 2 годин на добу)
·        Як що біля вас є тварина, використайте  її для підтримки емоціонального стану дитини.
·        Використовуйте підручний матеріал для дидактичних ігор з дитиною (‘’Четвертий зайвий’’, ‘’Знайди пару’’, ‘’Ланцюжки слів’’).
·        За можливості нехай дитина робить щось руками  - малюйте, ліпіть, складайте, перебирайте…
·        Читаємо казки, граємося, малюємо, вигадуємо разом з дитиною нові ігри.  Вас має насторожити як що: дитина стала пасивною, мовчазною, має неконтрольований сміх чи сльози пів дня і нічого не може робити; помітили  заїкання і воно посилюється або стає більш стійким.  Потрібно вже звернутися за допомогою.

Корисні ресурси:
ЧИТАЙКА - вчись та грай
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SSG.ReadingApp

Розвиваючі ігри для дітей
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blaze.kappgames

Українська абетка для дітей
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alphabet_4children_ua

Казки на ніч українською
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.PlayTale.BedtimeStoriesUA

Як допомагати дітям у замкненому просторі
http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/

Top